Hogyan alakulhat az e-sport jövője?
Az e-sport fogalma
Az e-sport fogalom szinten néhány éve kezdett el elterjedni a világban. Egyes országokban már számítógépes játékokra specializálódott oktatás is folyik. Az oktatásban ezen felül persze rengeteg változás következett be, például a felsőoktatásban olyan szintű egyéni tanrendet kaphatnak a profi ligában játszók, mint nálunk az olimpiai játékok élsportolói. Bizony vannak olyan profi játékosok is, akik a tanulmányaikat félbeszakítva, nagyon fiatalon kerültek be az első igazi megmérettetéseik elé, és ez a kép egyre inkább "elfogadottabbá" válik.
Új játékok, új tehetségek
Az évek óta népszerű MOBA helyett az FPS rajongók örülhetnek igazán annak a hírnek, hogy az Overwatch már döntögeti a rekordokat, ami a játékosok számát illeti. Egyre többen választják a Blizzard lövöldözős játékát és Ázsiában már csak a második helyen szerepel a Riot games-féle League of Legends. Az új játék persze új tehetségeket jelent. A tapasztalatok szerint viszonylag fiatalon "kiöregedő" profi játékosok hamarosan olyan szintű világversenyen mérhetik össze tudásukat, mint a sport világában a foci EB, mert a gamerek nem csak játszani szeretnek, hanem nézni, ahogy mások játszanak és ki mástól lehetne új taktikákat elsajátítani, ha nem a profiktól? Ehhez persze sok-sok támogatás meg anyagi háttér is kell, de szerintem a Blizzardot ilyen téren egyáltalán nem kell félteni.
Gondoljunk csak bele, hogy már júniusban 7.000.000 játékossal büszkélkedhetett az Overwatch. A részletekről remek összefoglalót írtak a PC Guru oldalán, a részleteket ITT találjátok. Minek köszönhető ez? Sokan a reklámtevékenységre mutogatnak, de vannak, akik úgy gondolják, hogy már "meguntuk" a MOBA-kat, inkább új élményekre szomjazunk, mi, gamerek. Akadhat ebben némi igazság, olykor elég egyhangúvá tud válni a játék, ha az ember újból és újból ugyanazt választja.
Én előre szóltam!
A szakértők nagy része már az első játékbemutató videó alapján arra a megállapításra jutott, hogy az Overwatch simán lesöpri majd a League of Legends-et a legtöbb játékossal rendelkező, online játszható többjátékos videojáték kategóriájú trónocskáról. Ez bizony így is lett, de ne feledjük, hogy sokak választják még ezek után is a LOL-t.
Hova tovább?
Persze a játékok nem fognak ezen a szinten "megrekedni". A későbbiekben az Oculus rifthez hasonló szerkezetek segítségével élhetjük át a virtuális valóságot és ez a jövő nincs is olyan messze, mint azt gondolnánk. Simán megéri majd a nagyobb cégeknek olyan játékot fejleszteni, melyben lehetőség lesz egymás ellen küzdeni, mert amint ez a fentiekből is látszik, erre bizony nagy a kereslet. A csarnokokat megtöltő videojáték versenyeknek online nézői is vannak, így akár a televízió is közvetítheti ezeket néhány éven belül. Vajon mi sülne ki abból, ha ezeket Hajdú B. István vagy Gundel Takács Károly közvetítené? :) Ez persze a jövő zenéje és csak is a fejlesztőkön műlik, hogy mivel rukkolnak elő.